
تعداد نشریات | 21 |
تعداد شمارهها | 301 |
تعداد مقالات | 3,173 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,211,872 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,380,324 |
استشراق در بازی های رایانه ای: مطالعۀ پسااستعماری «ندای وظیفه: نبرد مدرن» | ||
مطالعات بین رشته ای ادبیات، هنر و علوم انسانی | ||
مقاله 3، دوره 4، شماره 1 - شماره پیاپی 7، خرداد 1403، صفحه 21-40 اصل مقاله (488.84 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22077/islah.2024.6931.1367 | ||
نویسندگان | ||
ناصر جنانی1؛ محمد فلاح2؛ علی زراعت پیشه* 3 | ||
1استادیار آموزش زبان انگلیسی، مرکز زبانهای خارجی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایران | ||
2استادیار مدیریت آموزش عالی و کارشناس ارشد مطالعات ترجمه، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
3دانشآموخته دکتری زبان و ادبیات انگلیسی، مرکز زبانهای خارجی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایران (نویسندۀ مسئول) | ||
چکیده | ||
«ندای وظیفه» یک بازی محبوب تیراندازی اول شخص است. «ندای وظیفه: نبرد مدرن» (۲۰۰۷) اولین بازی در این نوع خود است که داستان آن براساس جنگهای جهانی نیست. همچنین اولین بازی از نوع خود است که دارای یک داستان تعاملی دیجیتال است. این مقاله میکوشد به بررسی مقایسهای این بازی بپردازد. این بازی بهعنوان یک محصول فرهنگی قابلیت انتشار گفتمانهای پسااستعماری و شرقشناسی را دارد. این مقاله سعی میکند با استفاده از نظریات اِدوارد سعید «ندای وظیفه: نبرد مدرن» را بسنجد و ثابت کند که داستانِ بازی تحت تأثیر گفتمانهای پسااستعماری و شرقشناسی قرار گرفته است. این بازی بهعنوان یک رسانۀ فرهنگی، گفتمانهای شرقشناسی را در میان بازیکنانش منتشر میکند. این مقاله نهتنها میکوشد که یک جنبۀ کمتر شناختهشدۀ بازی «ندای وظیفه: نبرد مدرن» را بررسی کند؛ بلکه بر آن است تا نشان دهد بازیهای رایانهای از تأثیر گفتمانهای فرهنگی برکنار نیستند. | ||
کلیدواژهها | ||
برخورد تمدنها؛ پسااستعمار؛ جنگ علیه تروریسم؛ داستان تعاملی دیجیتال؛ رسانۀ تعاملی؛ شرقشناسی | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
Berger, Peter (2008). “There and Back Again: Reuse, Signifiers and Consistency in Created Game Spaces.” Computer Games as a Sociocultural Phenomenon.Edited by Andreas Jahn-Sudmann and Ralf Stockmann, Palgrave Macmillan, pp. 47–55. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 384 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 384 |