- آذرکمند، سحر و شمس، نیلوفر (1398). بررسی مدیریت زنجیره تأمین سبز در صنعت ذوب آهن اصفهان و تأثیر آن بر توسعه عملکرد سبز. دوماهنامه علمی-تخصصی مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه، 4(1). https://civilica.com/doc/946462
- بابایی میبدی، حمید و زهرا دلشاد (1396). ارائه مدل پویایی سیستمها برای ارزیابی عوامل مؤثر بر میزان سبز بودن مدیریت زنجیره تأمین. نشریه مدیریت زنجیره ارزش، 2(6)، 62-51. https://journals.iau.ir/article_659965_370e33776c015c9bff78d144ac864a2d.pdf
- بیات، روح الله، و سپیده محمدنژاد مدردی (1395). بررسی تأثیر نوآوریهای سبز بر عملکرد زیست محیطی و مزیت رقابتی سازمان. کنفرانس جهانی مدیریت، اقتصاد حسابداری و علوم انسانی در آغاز هزاره سوم (پژوهش شرکت ایده بازار صنعت سبز). https://civilica.com/doc/524626
- رجبی فرجاد، حانیه (1397). تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با ملاحظه نقش میانجی اقدامات راهبردی مدیریت منابع انسانی. فصلنامهی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 10(3)، 214-191. https://dorl.net/dor/20.1001.1.82548002.1397.10.3.9.6
- رییسی، عایشه و محمدقاسمی، محسن (1396). نقش مدیریت دانش در مدیریت زنجیره تأمین، کنفرانس سالانه پژوهش در علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، تهران، پژوهشکده مدیریت و توسعه پژوهشگاه فرهنگ و هنر. https://civilica.com/doc/707913
- زارعی، عظیم اله و شعبانی، عاطفه (1395). تأثیر گرایش کارآفرینانه برعملکرد کسب و کار منتج از ظرفیت جذب و آشفتگی بازار. کاوشهای مدیریت بازرگانی، 8(15)، 131-109. https://dorl.net/dor/20.1001.1.2645386.1395.8.15.6.3
- سیف اللهی، ناصر و ابراهیمی خراجو، وحیده (1400). واکاوی نقش تعدیلگری مدیریت دانش در رابطه سرمایههای فکری و مزیت رقابتی برند: با تمرکز بر نقش میانجی ارزش برند (نمونه پژوهش: هتلهای اردبیل). فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، 4(15)، 182-151. https://www.sid.ir/fA/Journal/ViewPaper.aspx?id=589320
- سیف اللهی، ناصر و حمیدزاده اربابی، علیرضا (1400). تحلیل اثر مدیریت دانش و جهتگیری بازار بر عملکرد بازار با نقش میانجی نوآوری باز (نمونه پژوهش: بانک تجارت). فصلنامه مدیریت دانش سازمانی، 4(12)، 122-89. https://dorl.net/dor/20.1001.1.26454262.1400.4.13.3.4
- شریف زاده، محمد شریف (1398). شناسایی و اولویت بندی زمینههای توسعه کسب وکارهای سبز در استان گلستان، توسعه کارآفرینی، 12(2)، 219-201. https://doi.org/10.22059/jed.2019.281260.653001
- عسگری، ناصر، انصاری، منوچهر، رشیدی، مجید و سورانی، علی (1399). ارتقای عملکرد نوآورانه و فروش از طریق مدیریت دانش مشتری. مدیریت نوآوری در سازمانهای دفاعی، 3(3)، 96-75. https://www.sid.ir/paper/390960/fa
- کریمی، محمدرضا و ایرانیان، سیدجواد (1395). بررسی و تحلیل رابطه زنجیره تأمین سبز با عملکرد سازمان، سومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی، باتومی، گرجستان. https://civilica.com/doc/549453
- منصوری لگورج، نادر و منصوری سمایی، موسی (1398). بررسی راه حلهای مدیریت دانش مشتری در بهبود عملکرد بازاریابی پایدار، پارس مدیر، 17. http://parsmodir.ir/pmq-981705-ckm/
- میربرگکار، سید مظفر و ابراهیمی، پژمان (1395). نوآوری سبز و توسعه بنگاههای کوچک و متوسط: نقش کارآفرینی سبز در توسعه بنگاههای کوچک و متوسط در شرایط تلاطم بازار. اندیشه آماد، 15(59)، 31-1. https://www.magiran.com/paper/1647756/
- Bansal, P., & DesJardine, M. R. (2014). Business sustainability: It is about Strategic Organization, 12(1),70-78. https://doi.org/10.1177/1476127013520265
- Bishop, J., Bouchlaghem, D., Glass, J. & Matsumoto, I. (2018). Critical success factors for implementing knowledge management in small and medium enterprises. Journal of Knowledge Management, 12 (4),16-29. http://dx.doi.org/10.1108/02635570510590101
- Chin, W. W. (1998). The partial least squares approach to structural equation modeling. Modern methods for business research, 295(2), 295-336. https://www.researchgate.net/publication/311766005_The_Partial_Least_Squares_Approach_to_Structural_Equation_Modeling
- Choi, Y.S. (2017). An Empirical Study of Factors Affecting Successful Implementation of Knowledge Management. University of Nebraska: Ph.D. Thesis. https://www.researchgate.net/publication/280150287_An_empirical_study_of_factors_affecting_successful_implementation_of_knowledge_management
- Habib, A.; Bao, Y. & Ilmudeen, A. (2020). The Impact of Green Entrepreneurial Orientation, Market Orientation and Green Supply Chain Management Practices on Sustainable Firm Performance. Cogent Bus. Manag, 7, 1743616. http://dx.doi.org/10.1080/23311975.2020.1743616
- Hui, Y; Haung Wen, J., Tsai Tien, M. (2009). Entrepreneurial Orientation and Firm Performance: The Role of Knowledge Creation Process. Journal of Industrial Marketing Management, (38), 440- 449. http://dx.doi.org/10.1016/j.indmarman.2008.02.004
- Kainuma, Y., & Tawara, N. (2016). A multiple attribute utility theory approach to lean and green supply chain International Journal of Production Economics, 101, 99-108. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijpe.2005.05.010
- Kohli, A. K., & Jaworski, B. J. (1990). Market orientation: the construct, research propositions, and managerial implications. Journal of marketing, 54(2), 1-18. https://doi.org/10.2307/1251866
- Kolin, J, S Seuring, & M Mesterharm. (2016). Incorporating sustainability into supply management in the automotive industry: The case of Volkswagen. Journal of Cleaner Production, 15, 1053-1062. http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2006.05.024
- Laari, S., Töyli, J., Solakivi, T., & Ojala, L. (2016). Firm performance and customer-driven green supply chain management. Journal of cleaner production, 112, 1960-1970. http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2015.06.150
- Mahmoud, Mahmoud Abdulai(2015), Market orientation, learning orientation and business performance The mediating role of innovation, International Journal of Bank Marketing,34(5), 623-648 http://dx.doi.org/10.1108/IJBM-04-2015-0057
- Narver, J. C., & Slater, S. F. (1990). The effect of a market orientation on business profitability. Journal of marketing, 54(4), 20-35. https://doi.org/10.2307/1251757
- Paech, N., & Pfriem, R. (2004). Konzepte der Nachhaltigkeit von Unternehmen. Theoretische Anforderungen und empirische Trends [Concepts of sustainability for companies. Theoretical demands and empirical trends]. Oldenburg, Germany: Oldenburg University.
- Pratono, A. H., Darmasetiawan, N. K., Yudiarso, A., & Jeong, B. G. (2019). Achieving sustainable competitive advantage through green entrepreneurial orientation and market orientation. The Bottom Line, 32(1), 2-15. https://doi.org/10.1108/BL-10-2018-0045
- Sarsah, S. A., Tian, H., Dogbe, C. S. K., Bamfo, B. A., & Pomegbe, W. W. K. (2020). Effect of entrepreneurial orientation on radical innovation performance among manufacturing SMEs: the mediating role of absorptive capacity. Journal of Strategy and Management, 13(4), 551-570. http://dx.doi.org/10.1108/JSMA-03-2020-0053
- Rua, O. L., & Santos, C. (2022). Linking brand and competitive advantage: The mediating effect of positioning and market orientation. European Research on Management and Business Economics, 28(2), 100194. https://doi.org/10.1016/j.iedeen.2021.100194
- Schulze, A., Townsend, J. D., & Talay, M. B. (2022). Completing the market orientation matrix: The impact of proactive competitor orientation on innovation and firm performance. Industrial Marketing Management, 103, 198-214. http://dx.doi.org/10.1016/j.indmarman.2022.03.013
- Taylor, Paul. (2013). The effect of entrepreneurial orientation on the internationalization of SMEs in developing countries. African Journal of Business Management, 7 (19), 1927- 1937. https://academicjournals.org/journal/AJBM/article-full-text-pdf/AD057D515397
- Theodosiou M., kehagias J., & Katsikea E. (2012). strategic orientations, Marketing capabilities and firm performance. Journal of Industrial Marketing Management,1-13 http://dx.doi.org/10.1016/j.indmarman.2012.01.001
- Goyal, P., Rahman, Z., & Kazmi, A. A. (2013). Corporate sustainability performance and firm performance research: literature review and future research Agenda. Management Decision, 51(2), 361-379 https://doi.org/10.1108/00251741311301867
- Tseng, M., chiang, J., & Lan, L. (2019). Selection of optimal supplier in chain management strategy with analytic network process and choquet integral. computers and industrial engineering, 57, 330-340 http://dx.doi.org/10.1016/j.cie.2008.12.001
- Wallenberg, P. (2012). Barriers and Triggers to Green Entrepreneurship: An Exploratory Study, Thesis to obtain the degree of Master of Science in Economics and Business Economics, specialisation Entrepreneurship and Strategy Economics, Erasmus University Rotterdam Erasmus School of Economics. https://thesis.eur.nl/pub/11617
- Wolf, J. (2014). The Relationship between Sustainable Supply Chain Management, Stakeholder Pressure and Corporate Sustainability Performance. Business Ethics Journal, 119, 317– https://doi.org/10.1007/s10551-012-1603-0
|